Tato lekce se zaměřuje na strojovou detekci emocí v textu, obrázcích nebo hlase. Nenavazuje přímo na předchozí lekce, ale je to důležitý dílek do skládačky porozumění současnému světu.
45—90 minut
8. a 9. ročníky ZŠ a střední školy
Pedagog: Projekční zařízení, prezentaci.
Žáci: Počítače nebo tablety s kamerou.
Systémy umělé inteligence dokáží s určitou přesností detekovat emoce v textu, na obraze, videu nebo v hlase.
Kriticky uvažují nad využíváním digitálních služeb a zařízení v běžném životě.
Popíší princip strojového rozpoznávání emocí v obrázcích nebo textu.
Výstupy RVP — Informatika
I-9-4-05 dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizoval riziko ztráty či zneužití dat; popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení
Výstupy RVP — Výchova k občanství
VO-9-1-05 kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
Porozumění: Žáci vysvětlují principy rozpoznávání emocí a jak systémy umělé inteligence detekují emoce v různých formátech jako jsou text, tvář a hlas.
Aplikace: Žáci používají MorphCast k analýze emocí.
Využití a zapojení
Přínos a vývoj