Koncepce
Koncepce AI kurikula v pár větách
Hlavními cíli AI kurikula pro základní a střední školy je poskytnout srozumitelný návod, jak vzdělávat v oblasti AI. Provázat a ukotvit jej se stávajícím národním kurikulem pro vzdělávání. Nabídnout formou konstruktivistického rámce vzdělávací obsah a metodické materiály nejen pro předmět informatiky, ale také pro rozvoj digitální kompetence od 3. ročníku základních škol až po ty střední. Vizualizovat vše v přehledné mapě učebního pokroku. A také formou ucelených kurzů umožnit vzdělávání pedagogům v oblasti AI.
![AI-kurikulum_koncepcni–material_standardy AI-kurikulum_koncepcni--material_standardy](https://kurikulum.aidetem.cz/wp-content/uploads/elementor/thumbs/AI-kurikulum_koncepcni-material_standardy-qo6xi1vcp2jg1izbncxusscgelgdmp11532pwczmh4.png)
Vzdělávací standardy
Vzdělávací standardy jsme stanovovali na základě rámců Pět velkých myšlenek iniciativy AI4K12 a Digitální kompetence 2023 vydané Národním pedagogickým institutem.
Informatika
Umělá inteligence a strojové učení otevírají nové perspektivy v tom, jak rozvíjet informatické myšlení ve školách. Nabízí se částečný odklon od tradičního programování k přístupům více založených na datech. Tato metoda klade důraz na experimentování s daty a její výsledky jsou založeny na pravděpodobnosti.
![AI-kurikulum_metodicky-material_informatika AI-kurikulum_metodicky-material_informatika](https://kurikulum.aidetem.cz/wp-content/uploads/elementor/thumbs/AI-kurikulum_metodicky-material_informatika-qo6xi1vcp2jg1izbncxusscgelgdmp11532pwczmh4.png)
![AI-kurikulum_metodicky-material_informatika AI-kurikulum_metodicky-material_informatika](https://kurikulum.aidetem.cz/wp-content/uploads/elementor/thumbs/AI-kurikulum_metodicky-material_informatika-qo6xi1vcp2jg1izbncxusscgelgdmp11532pwczmh4.png)
Informatika
Umělá inteligence a strojové učení otevírají nové perspektivy v tom, jak rozvíjet informatické myšlení ve školách. Nabízí se částečný odklon od tradičního programování k přístupům více založených na datech. Tato metoda klade důraz na experimentování s daty a její výsledky jsou založeny na pravděpodobnosti.
![AI-kurikulum_metodicky-material_digitální-kompetence AI-kurikulum_metodicky-material_digitální-kompetence](https://kurikulum.aidetem.cz/wp-content/uploads/elementor/thumbs/AI-kurikulum_metodicky-material_digitalni-kompetence-qo6xi1vcp2jg1izbncxusscgelgdmp11532pwczmh4.png)
Rozvoj digitální kompetence
Umělá inteligence proměňuje naši realitu už léta a porozumění této technologii je do velké míry klíčem k pochopení současného (ale hlavně budoucího) světa. Je třeba rozvíjet dovednosti žáků/studentů nejen v tom, jak smysluplně využívat její aplikace, ale také zvažovat její aspekty v co největší šíři, určit její pozitivní i negativní dopady na společnost a mít kritický pohled na využívání této technologie.