Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

AI-detem_logo-inverz_150x150

Koncepce

Koncepce AI kurikula v pár větách

Hlavními cíli AI kurikula pro základní a střední školy je poskytnout srozumitelný návod, jak vzdělávat v oblasti AI. Provázat a ukotvit jej se stávajícím národním kurikulem pro vzdělávání. Nabídnout formou konstruktivistického rámce vzdělávací obsah a metodické materiály nejen pro předmět informatiky, ale také pro rozvoj digitální kompetence od 3. ročníku základních škol až po ty střední. Vizualizovat vše v přehledné mapě učebního pokroku. A také formou ucelených kurzů umožnit vzdělávání pedagogům v oblasti AI.

AI-kurikulum_koncepcni--material_standardy

Vzdělávací standardy

Vzdělávací standardy jsme stanovovali na základě rámců Pět velkých myšlenek iniciativy AI4K12 a Digitální kompetence 2023 vydané Národním pedagogickým institutem.

Informatika

Umělá inteligence a strojové učení otevírají nové perspektivy v tom, jak rozvíjet informatické myšlení ve školách. Nabízí se částečný odklon od tradičního programování k přístupům více založených na datech. Tato metoda klade důraz na experimentování s daty a její výsledky jsou založeny na pravděpodobnosti.

AI-kurikulum_metodicky-material_informatika
AI-kurikulum_metodicky-material_informatika

Informatika

Umělá inteligence a strojové učení otevírají nové perspektivy v tom, jak rozvíjet informatické myšlení ve školách. Nabízí se částečný odklon od tradičního programování k přístupům více založených na datech. Tato metoda klade důraz na experimentování s daty a její výsledky jsou založeny na pravděpodobnosti.

AI-kurikulum_metodicky-material_digitální-kompetence

Rozvoj digitální kompetence

Umělá inteligence proměňuje naši realitu už léta a porozumění této technologii je do velké míry klíčem k pochopení současného (ale hlavně budoucího) světa. Je třeba rozvíjet dovednosti žáků/studentů nejen v tom, jak smysluplně využívat její aplikace, ale také zvažovat její aspekty v co největší šíři, určit její pozitivní i negativní dopady na společnost a mít kritický pohled na využívání této technologie.