V lekci se žáci učí rozpoznávat jedinečné tónové charakteristiky a timbre a zároveň využívají aplikaci, která dokáže díky umělé inteligenci transformovat jakékoliv zvuky na hudební nástroje. Cílem lekce je ukázat žákům možnosti, jak kreativně uchopit umělou inteligenci ve své vlastní tvorbě.
45—90 minut
Žáci už znají rozdíl mezi zvukem a hlukem. Znají vlastnosti zvuku (výška, délka, barva, hlasitost). 5.—9. ročník ZŠ a SŠ
Externí mikrofon, počítač, reproduktory, projekční zařízení, jeden nebo více melodických nástrojů a perkusivní nástroj, zařízení pro žáky.
Každý hudební nástroj má své jedinečné zvukové znaky.
Strojové učení nám pomáhá tyto znaky nejen rozeznat, ale i napodobit.
Kreativně využívají moderní technologie ve své tvorbě.
Při poslechu hudby rozpoznají jednotlivé nástroje.
Po poslechu dokáží slovně charakterizovat timbre různých nástrojů.
Hudební výchova
HV-9-1-05 orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
HV-9-1-01 využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
Zapamatování: Žáci se učí pojmy související s vlastnostmi zvuku a základy strojového učení.
Aplikace: Používají AI nástroje jako Tone Transfer a Google Song Maker k vytváření hudebních skladeb.
Analýza: Analyzují zvuk hudebních nástrojů a srovnávají originální a transformované zvuky.
Tvorba: Vytvářejí hudební díla pomocí AI.
Využití a zapojení
Tvorba a vyjádření