Tato lekce je určena hlavně dětem na prvním stupni (i když baví i dospělé). Je zábavnou hříčkou, v níž je využita aplikace umělé inteligence pro animaci postav. V rámci aktivity žáci vytváří a animují postavu z vámi vybraného tématu — například na základě knihy, filmu nebo divadelního představení. Nejsou třeba žádné znalosti ani dovednosti. Cílem je ukázat žákům možnosti využití AI ve vlastní tvorbě.
Záleží na vašem pojetí lekce.
Ideálně 3.—5. ročníky, ale může být využito i na 2. stupni nebo SŠ
Pedagog: Projekční zařízení, prezentace
Žáci: Pomůcky na kreslení, malování nebo modelování, telefon či tablet, připojení na internet.
Využití nástrojů generativní umělé inteligence může být přínosem ve vizuální tvorbě.
Na základě zkušeností s využíváním generativní AI ve vizuální tvorbě nachází nové způsoby spolupráce s touto technologií.
Vytvoří výtvarnou podobu postavy a pomocí generativní umělé inteligence ji rozhýbou.
Výtvarná výchova
VV-9-1-03 zachycuje jevy a procesy v proměnách a vztazích; k tvorbě užívá některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích — počítačová grafika, fotografie, video, animace
Informatika: Digitální technologie
I-5-4-01 najde a spustí aplikaci, pracuje s daty různého typu
Tvorba: Žáci vytvářejí originální animovanou postavu, kombinují své výtvarné dovednosti s moderními digitálními technologiemi.
Hodnocení: Hodnotí úspěšnost animace a přizpůsobují výsledek pomocí úprav v aplikaci (např. přizpůsobení referenčních bodů nebo opakování animace).
Využití a zapojení.
Tvorba a vyjádření.
Efektivita a inovace.
5-D-I AI pro společenské dobro (demokratizace umělé inteligence).