V této lekci žáci zkoumají specifika různých hudebních žánrů, analyzují jejich společné rysy pomocí Vennova diagramu a následně v aplikaci Suno vytvářejí vlastní skladbu ve zvoleném žánru.
45 minut
5.—9. ročník ZŠ a SŠ, 45 minut
Pedagog: Projekční zařízení a počítač, připojení k internetu.
Žáci: PC,/noteboky/telefony/tablety s připojením k internetu, sluchátka pro každého žáka.
Hudební žánry mají své charakteristické prvky.
Analýzou a poslechem hudby podpoří analytické vnímání hudby a rozvíjí vlastní kreativitu.
Do Vennova diagramu zanesou charakteristické prvky různých hudebních žánrů.
HV-9-1-06 zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období
Využití a zapojení
Přínos a vývoj
Zapamatování: Žáci si vybavují základní informace o hudebních žánrech (např. hip hop, techno) a jejich specifické znaky.
Analýza: Analyzují hudební žánry, hodnotí nahrávky svých spolužáků a zkoumají vztahy mezi žánry prostřednictvím Vennových diagramů.
Tvorba: Tvoří vlastní hudbu dle zadání.
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)