Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

AI a rozvoj digitální komptence

Hudební výchova 02

Hudební žánry a generování hudby v aplikaci Suno

Hudební žánry a generování hudby v aplikaci Suno

V této lekci žáci zkoumají specifika různých hudebních žánrů, analyzují jejich společné rysy pomocí Vennova diagramu a následně v aplikaci Suno vytvářejí vlastní skladbu ve zvoleném žánru.

Informace o lekci

Dotace

45 minut

Ročníky nebo prekoncepty

5.—9. ročník ZŠ a SŠ, 45 minut

Pomůcky

Pedagog: Projekční zařízení a počítač, připojení k internetu.
Žáci: PC,/noteboky/telefony/tablety s připojením k internetu, sluchátka pro každého žáka.

Co se žáci učí

Hudební žánry mají své charakteristické prvky.

Proč se to učí

Analýzou a poslechem hudby podpoří analytické vnímání hudby a rozvíjí vlastní kreativitu.

Jak poznáme, že se to naučili

Do Vennova diagramu zanesou charakteristické prvky různých hudebních žánrů.

Výstupy RVP — hudební výchova

HV-9-1-06 zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období

Digitální kompetence

Využití a zapojení
Přínos a vývoj

Bloomova taxonomie

Zapamatování: Žáci si vybavují základní informace o hudebních žánrech (např. hip hop, techno) a jejich specifické znaky.
Analýza: Analyzují hudební žánry, hodnotí nahrávky svých spolužáků a zkoumají vztahy mezi žánry prostřednictvím Vennových diagramů.
Tvorba: Tvoří vlastní hudbu dle zadání.

Pět velkých myšlenek

5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)

Metodický materiál

Verze: 03
Počet pilotáží: 01
Poslední aktualizace: 01/25

Autor: Ondra Hrách, Vláďa Novotný, Peťa Dovhunová
Metodická konzultantka: Eva Nečasová
Odborný garant: Pavel Kordík
Jazyková korektura: zatím neproběhla