V této metodice naleznete návod, jak žáky zapojit do tvorby návrhů, které mohou zlepšit prostředí vaší školy. Aktivita podporuje rozvoj týmové spolupráce, vizuálního myšlení a digitální kompetence. Díky této aktivitě se mohou žáci naučit, jak své nápady vizualizovat a proměnit je v konkrétní návrhy, které mohou mít reálný dopad na jejich okolí. Věříme, že tato dovednost bude pro děti přínosná nejen ve škole, ale i v jejich dalším životě.
Dotace záleží na vašem pojetí metodiky.
6.—9. ročníky ZŠ a SŠ
Pedagog: Projekční zařízení, kopie Canva tabule Krásnější škola
Žáci: Zařízení s fotoaparátem, tablet/notebook/PC (pro každého žáka nebo skupinu)
Aplikace Canva může sloužit jako efektivní nástroj pro tvorbu a prezentaci.
Stanou se všímavějšími ke svému okolí a aktivně ho utvářejí pomocí technologií.
Pomocí AI funkcí v aplikaci Canva upraví fotografii.
Digitální technologie:
I-9-4-02 ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s ohledem na jejich další zpracování či přenos
Porozumění: Žáci se učí základním principům práce v digitálním prostředí aplikace Canva.
Aplikace: Používají funkce Canvy k navrhování a prezentaci.
Hodnocení: Hodnotí kvalitu a proveditelnost návrhu.
Tvorba: Vytvářejí návrhy a jejich prezentace, včetně popisu, harmonogramu a odhadu nákladů.
Využití a zapojení
5-D-II AI pro společenské dobro (využití AI k řešení společenských problémů)