Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

Projektová metodika

AI nástroje v Canva

Krásnější škola

Krásnější škola

V této metodice naleznete návod, jak žáky zapojit do tvorby návrhů, které mohou zlepšit prostředí vaší školy. Aktivita podporuje rozvoj týmové spolupráce, vizuálního myšlení a digitální kompetence. Díky této aktivitě se mohou žáci naučit, jak své nápady vizualizovat a proměnit je v konkrétní návrhy, které mohou mít reálný dopad na jejich okolí. Věříme, že tato dovednost bude pro děti přínosná nejen ve škole, ale i v jejich dalším životě.

K metodice je k dispozici také webinář:

Informace o lekci

Dotace

Dotace záleží na vašem pojetí metodiky.

Ročníky nebo prekoncepty

6.—9. ročníky ZŠ a SŠ

Pomůcky

Pedagog: Projekční zařízení, kopie Canva tabule Krásnější škola
Žáci: Zařízení s fotoaparátem, tablet/notebook/PC (pro každého žáka nebo skupinu)

Co se žáci učí

Aplikace Canva může sloužit jako efektivní nástroj pro tvorbu a prezentaci.

Proč se to učí

Stanou se všímavějšími ke svému okolí a aktivně ho utvářejí pomocí technologií.

Jak poznáme, že se to naučili

Pomocí AI funkcí v aplikaci Canva upraví fotografii.

Výstupy RVP ZV — Informatika

Digitální technologie:
I-9-4-02 ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s  ohledem na jejich další zpracování či přenos

Výstupy RVP SOV M: Společenskovědní vzdělávání

Žák objasní význam solidarity a dobrých vztahů v komunitě.
Žák uvede příklady občanské aktivity ve svém regionu, vysvětlí, co se rozumí občanskou společností; debatuje o vlastnostech, které by měl mít občan demokratického státu.

Výstupy VýstupyRVP SOV H: Společenskovědní vzdělávání

Žák uvede konkrétní příklad pozitivní občanské angažovanosti.
Žák v konkrétních příkladech ze života rozliší pozitivní jednání (tj. jednání, které je v souladu s občanskými ctnostmi) od špatného/nedemokratického jednání.

Výstupy RVP SOV E: Společenskovědní vzdělávání

Žák uvede konkrétní příklad pozitivní občanské angažovanosti;
Žák v konkrétních příkladech ze života rozliší pozitivní jednání (tj. jednání, které je v souladu s občanskými ctnostmi) od špatného/nedemokratického jednání;

Bloomova taxonomie

Porozumění: Žáci se učí základním principům práce v digitálním prostředí aplikace Canva.
Aplikace: Používají funkce Canvy k navrhování a prezentaci.
Hodnocení: Hodnotí kvalitu a proveditelnost návrhu.
Tvorba: Vytvářejí návrhy a jejich prezentace, včetně popisu, harmonogramu a odhadu nákladů.

Digitální kompetence

Využití a zapojení

Pět velkých myšlenek

5-D-II AI pro společenské dobro (využití AI k řešení společenských problémů)

Metodický materiál

Verze: 01
Počet pilotáží: 02
Poslední aktualizace: 05/25

Zpracovaly: Bára Karpíšková, Eva Nečasová
Odborný garant: Pavel Kordík
Jazyková korektura: Marcela Wimmerová