Soupis všech materiálů AI kurikula
AI v informatice pro 1. stupeň
- 01 Vnímání a učení (Roboti Ju a Pí se představují)
- 02 Co je a co není AI (Roboti v muzeu)
- 03 Strojové učení (Jak si roboti čistili zuby)
- 04 Data (Roboti s hlavou v oblacích)
- 05 Učení se z příkladů (Roboti na výstavě koček)
- 06 Učení se ze zkušeností (Robotí dobrodružství v bludišti)
- 07 Předpojatost v počítačovém vidění (Ju na nákupu)
- 08 Velké jazykové modely (Pí ve vesmíru slov)
- 09 Ambientní inteligence (Roboti mají mazlíčky)
AI v informatice pro 2. stupeň — Karty
Balíček Data
- Velká data
- Dataset (obecně)
- Interpretace dat
- Vizualizace dat
Balíček Strojové učení
- Dataset
- Strojové učení s učitelem
- Předpojatost
- Posilované strojové učení
Balíček Etika umělé inteligence
- Etika v rozhodování
- Etický design AI aplikací
AI v informatice pro 2. stupeň — Karty
Balíček Data
- Velká data
- Dataset (obecně)
- Interpretace dat
- Vizualizace dat
Balíček Strojové učení
- Dataset
- Strojové učení s učitelem
- Předpojatost
- Posilované strojové učení
Balíček Etika umělé inteligence
- Etika v rozhodování
- Etický design AI aplikací
AI v informatice pro 1. stupeň — Interaktivní příběh William & Meriwether
- 01 Strojové učení s učitelem
- 02 Data a zařízení k jejich sběru
- 03 Předpojatost
AI v informatice pro 2. stupeň SŠ — Strojové učení pro děti
Praktická, projektově založená učebnice, která dětem pomůže porozumět, co to je a jak funguje strojové učení. Obsahuje 13 projektů, v nichž si děti natrénují modely strojového učení a rovnou si vyzkouší jejich využití na programovací platformě Scratch.
AI v informatice pro 2. stupeň a SŠ — Strojové učení pro děti
Praktická, projektově založená učebnice, která dětem pomůže porozumět, co to je a jak funguje strojové učení. Obsahuje 13 projektů, v nichž si děti natrénují modely strojového učení a rovnou si vyzkouší jejich využití na programovací platformě Scratch.
AI a rozvoj digitální kompetence
Projekty
- Základy promptování — Hackaton pro tvorbu pravidel využívání AI ve škole
- Konfigurace AI asistentů — Hackaton pro zlepšení výuky
- AI nástroje v Canva — Krásnější škola
Mediální výchova
- 01 Doporučovací systémy na sociálních sítích
- 02 Mikrocílení a darkposting
- 03 Vliv generativní AI na propagandu
- 04 Strojové rozpoznávání emocí
- 05 Syntetická realita
- 06 Deepnudes
- 07 Ověřování informací pomocí AI
- 08 Kyberbezpečnost
Oborové metodiky
- Dějepis I
- Dějepis II
- Přírodopis I
- Zeměpis I
- Zeměpis II
- Český jazyk
- Angličtina I
- Angličtina II
- Angličtina III
- Angličtina IV
- Matematika I
- Hudební výchova I
- Hudební výchova II
- Výtvarná výchova I
- Výtvarná výchova II
- Náboženství