Cílem lekce je ukázat možnosti využití aplikace umělé inteligence pro klasifikaci rostlin (konkrétně Pl@ntNet), v obecné rovině vysvětlit, jak tyto systémy fungují a kde jsou jejich limitace.
45—90 minut (doporučujeme delší variantu)
5.—9. ročník ZŠ
Telefon či tablet pro každého žáka nebo pro každou skupinu, připojení na internet, vytištěné pracovní listy, psací potřeby a nůžky.
Rostliny lze z fotografie klasifikovat pomocí aplikací umělé inteligence.
Aplikace pro klasifikace rostlin nefungují vždy správně.
Na základě porozumění fungování aplikací pro klasifikaci rostlin kriticky posuzují a ověřují správnost výsledku.
Pomocí aplikace využívající strojové učení klasifikují rostlinu a ověří správnost výsledku.
Přírodopis:
P-9-8-01 aplikuje praktické metody poznávání přírody
Informatika: I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
I-9-3-03 vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat; na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy pro práci se záznamy v evidenci dat
bude doplněno
Využití a zapojení
Informace a komunikace