Cílem této aktivity je přiblížit žákům roli chytrých technologií (často založených na umělé inteligenci) v zemědělství. Dnes (a v budoucnu stále více) nám tyto technologie umožňují přiblížit se k šetrnějšímu zemědělství. Zároveň jsou také náročnější na zdroje jako elektřina. Mimo téma chytrých technologií se žáci učí také o typech půd a plodinách, které je vhodné na nich pěstovat, spolu s jejich vlastnostmi.
Tato lekce je založená na aktivitě, ve které
žáci hrají deskovou hru Smart Farming Simulator (SFM). Před lekcí, prosíme, vytiskněte všechny části.
90 minut
2. stupeň základních škol
Pedagog: projekční zařízení, prezentace k promítnutí
Pro každou skupinu žáků (4 děti):
1× hrací kostka
1× mapa pozemků
4× info list (pro každého)
2× sada kartiček plodin
2× sada karet technologií
4× účetní kniha
Chytré technologie mohou přispět k ekologičtějšímu zemědělství.
Různé plodiny vyžadují různé způsoby pěstování.
Na základě porozumění pozitivům využití chytrých technologií v zemědělství přemýšlí komplexněji o udržitelné budoucnosti.
Uvedou příklady využití chytrých technologií v zemědělství.
Vyjmenují typy půd v České republice.
Z-9-2-03 rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost, rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu
Zapamatování: Žáci vyjmenují typy půd a způsoby využití chytrých technologií v zemědělství.
Aplikace: Žáci aplikují získané znalosti během hry, rozhodují o využití technologií a zvažují jejich dopady na výnosy.
Analýza: Žáci analyzují výsledky herních rozhodnutí, zkoumají souvislosti mezi půdními typy, plodinami, technologiemi a jejich efektivitou při zvládání globálních problémů.
Přínos a vývoj
5-C-I AI a ekonomika (dopady AI na různé společenské oblasti)