Využití chatbota jako „asistenta pro rozvoj myšlení“ představuje univerzální přístup k zapojení generativní umělé inteligence do výuky. Namísto pouhého poskytování rychlých odpovědí vedou chatboti žáky ke komplexnímu uvažování, čímž přirozeně rozvíjejí jejich analytické a argumentační dovednosti.
Záleží na vašem pojetí lekce
2. stupeň ZŠ a SŠ
Pedagog: Projekční zařízení a prezentaci
Žáci: Registraci v aplikaci ChatGPT a zařízení pro každého žáka/skupinu
Chatboti mohou být dobrými pomocníky pro rozvoj myšlení v případě, že je využíváme správně.
Rozvíjejí kompetenci k učení, analytické a argumentační dovednosti.
Reflektují efektivitu učení nebo řešení problému pomocí chatbota.
Informatika: Data, informace a modelování
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
Analýza: Žáci formulují odpovědi/otázky pro chatbota.
Hodnocení: Hodnotí kvalitu výstupu chatbota.
Využití a zapojení
Informace a komunikace
Tvorba a vyjádření
Efektivita a inovace
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)