Cílem lekce je ukázat možnosti využití aplikace umělé inteligence pro klasifikaci rostlin (konkrétně Pl@ntNet), v obecné rovině vysvětlit, jak tyto systémy fungují a kde jsou jejich limitace.
45—90 minut
5.—9. ročník ZŠ
Pedagog: projekční zařízení, prezentaci k promítnutí
Žáci: Telefon, tablet nebo počítač pro každého (nebo skupinu), připojení na internet, vytištěné pracovní listy, psací potřeby a nůžky
Rostliny lze z fotografie klasifikovat pomocí aplikací umělé inteligence.
Aplikace pro klasifikace rostlin nefungují vždy správně.
Na základě porozumění fungování aplikací pro klasifikaci rostlin kriticky posuzují a ověřují správnost výsledku.
Pomocí aplikace využívající strojové učení klasifikují rostlinu a ověří správnost výsledku.
Přírodopis:
P-9-8-01 aplikuje praktické metody poznávání přírody
Informatika: I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
I-9-3-03 vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat; na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy pro práci se záznamy v evidenci dat
Aplikace: Žáci využívají aplikaci Pl@ntNet k identifikaci rostlin.
Analýza: Analyzují stav rostlin, hodnotí, zda jsou podmínky jejich umístění vhodné, a kriticky posuzují správnost výsledků identifikace aplikací Pl@ntNet.
Tvorba: Vytvářejí informační leták o péči o rostliny, který shrnuje jejich zjištění a poskytuje věcně správné a užitečné informace.
Využití a zapojení
Informace a komunikace
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě).