Cílem této lekce je poskytnout žákům možnost komunikovat s chatbotem jako rádcem a průvodcem jejich budoucího povolání spojeného s využitím matematiky v běžném životě. Leckdy se matematika v osmém a devátém ročníku stává jen nástrojem ke splnění přijímacího řízení na střední školy a žáci mohou ztrácet motivaci. Tato aktivita má žáky motivovat a ukázat jim možnosti využití matematiky v běžném životě v propojení s jejich budoucím povoláním.
45 minut
8.—9. ročníky ZŠ
Pedagog: projekční zařízení, prezentaci k promítnutí
Žák: digitální zařízení, pracovní list, registraci v chatovací aplikaci
Matematika má uplatnění v profesním životě.
Chatbot může být vhodným nástrojem pro brainstorming.
Posilují svou motivaci ke studiu matematiky.
Pomocí dotazníku identifikují své profesní zaměření.
Využijí chatbota pro brainstorming a zhodnotí kvalitu jeho výstupů.
Matematika:
Závislosti, vztahy a práce s daty
M-9-2-01 vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data
Člověk a svět práce:
ČSP-9-8-02 posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy
Informatika:
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
Porozumění: Žáci porozumí tomu, jak se matematické principy uplatňují v různých profesích a každodenním životě.
Aplikace: Využívají chatboty pro brainstorming.
Hodnocení: Hodnotí doporučení chatbota, přemýšlejí o jejich relevanci a poskytují chatbotovi zpětnou vazbu.
Využití a zapojení
Efektivita a inovace
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)