Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

AI a rozvoj digitální komptence

Matematika 01

Matematika pro život

Matematika pro život

Cílem této lekce je poskytnout žákům možnost komunikovat s chatbotem jako rádcem a průvodcem jejich budoucího povolání spojeného s využitím matematických operací v běžném životě. Leckdy se matematika v osmém a devátém ročníku stává jen nástrojem ke splnění přijímacího řízení na střední školy a žáci mohou ztrácet motivaci. Tato aktivita má žáky motivovat a ukázat jim možnosti využití matematiky v běžném životě v propojení s jejich budoucím povoláním.

Informace o lekci

Dotace

45 minut

Ročníky nebo prekoncepty

8.—9. ročníky ZŠ

Pomůcky

Pedagog: projekční zařízení, prezentaci k promítnutí
Žák: digitální zařízení, pracovní list, registraci v chatovací aplikaci

Co se žáci učí

Matematika má široké uplatnění v profesním životě.
Chatbot může být vhodným nástrojem pro brainstorming.

Proč se to učí

Posilují svou motivaci ke studiu matematiky.

Jak poznáme, že se to naučili

Pomocí dotazníku identifikují své profesní zaměření.
Využijí chatbota pro brainstorming a zhodnotí kvalitu jeho výstupů​.

Výstupy RVP

Matematika:
Závislosti, vztahy a práce s daty
M-9-2-01 vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data

Člověk a svět práce:
ČSP-9-8-02 posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy

Informatika:
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat

Bloomova taxonomie

Aplikace: Žáci využívají chatboty pro brainstorming.
Hodnocení: Zhodnotí kvalitu výstupů chatbota.

Digitální kompetence

Využití a zapojení
Efektivita a inovace

Pět velkých myšlenek

5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)

Metodický materiál

Verze: 02
Počet pilotáží: 02
Poslední aktualizace: 10/24

Vypracovaly: Eva Tykvová, Kačka Čiháková
Metodická konzultantka: Eva Nečasová
Odborní garanti: Pavel Kordík, Tomáš Mlynář
Jazyková korektura: zatím neproběhla