Cílem lekce je ukázat žákům, jak efektivně využít chatbota ve studiu dějepisu/historie. Klade důraz na kritické uvažování nad výstupem a ověřením vygenerovaných odpovědí.
45—90 minut
3. a 4. ročník SŠ
Prezentace k promítnutí, počítač, mobilní telefon či tablet do každé skupiny, připojení k internetu, pracovní list s prameny.
Příčiny vzniku Evropské unie byly historické, ekonomické a politické. Pro porozumění historickému kontextu lze využít nejen historické prameny, ale také generativní umělou inteligenci.
Rozvíjejí občanské povědomí a pocit evropské integrity. Na základě práce s různorodými zdroji kriticky posuzují informace.
Uvedou konkrétní historické, ekonomické a politické příčiny vzniku Evropské unie.
Kriticky uvažují nad výstupy generovanými chatbotem.
Dějepis:
Žák vysvětlí základní problémy vnitřního vývoje zemí západního a východního bloku; zejména se zaměří na pochopení vnitřního vývoje a vzájemných vztahů supervelmocí USA, SSSR a na situaci ve střední Evropě a v naší zemi
Informatika:
Žák posuzuje tvůrčím způsobem aktuálnost, relevanci a věrohodnost informačních zdrojů a informací
Občanský a společenskovědní základ:
Žák objasní důvody evropské integrace, posoudí její význam pro vývoj Evropy
Porozumění: Žáci vysvětlují a interpretují historické kontexty a důvody, které vedly ke vzniku EU.
Hodnocení: Žáci hodnotí relevanci, přesnost a užitečnost výstupu chatbota.
Tvorba: Žáci formulují vlastní otázky pro chatbota na základě studovaných materiálů.
Využití a zapojení
Informace a komunikace
Přínos a vývoj