Ju a Pí se ocitli na výstavě koček a byli celí paf! Tolik plemen, zbarvení a velikostí! Jak mají pak poznat kočku, když je každá jiná? Aby se totiž roboti naučili dobře rozpoznávat kočky, musí jich vidět opravdu hodně. Uvidíme, jak v tom budou dobří a koho si nakonec odnesou z výstavy domů.
45—90 minut, 3.—5. ročníky ZŠ
Pedagog: prezentaci k promítnutí, případně vytištěné pracovní listy
Žáci: psací potřeby
Strojové učení s učitelem (učení se z příkladů)
Počítače se mohou učit rozpoznávat různé věci na základě příkladů, které jim připravili lidé.
Porozumění principu strojového učení s učitelem je důležitým dílkem v mozaice strojového učení.
Svými slovy vysvětlí, jak se počítače učí na základě příkladů a jaké příklady k tomu potřebují.
Informatika:
Informační systémy: I-5-3-01 v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi
Přínos a vývoj — chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání.
1-B-I vnímání vs. zpracování
1-C-I doménové znalosti a jejich druhy
3-A-I lidé vs. stroje