Roboti Ju a Pí jsou naprogramovaní tak, že se chtějí neustále učit nové věci! Jenže co to vlastně znamená učit se? A jak se učí lidé a roboti? Lidé vnímají věci pomocí smyslových orgánů, stroje pomocí senzorů.
45—90 minut, 3.—5. ročníky ZŠ
Pedagog: vytištěné pracovní listy a prezentaci k promítnutí
Žáci: psací potřeby
Lidské smysly, senzory
Lidé vnímají pomocí smyslů, stroje pomocí senzorů.
Na základě porozumění rozdílům mezi vnímáním lidí a strojů žáci uvedou vhodné způsoby spolupráce člověka a technologie.
Žáci popíší rozdíly ve vnímání lidí a strojů. Uvedou pozitivní přínosy technologie pro jednotlivce nebo společnost.
Informatika: Digitální technologie
I-9-4-01 popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru i operačního systému; diskutuje o fungování digitálních technologií určujících trendy ve světě
Přínos a vývoj — chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání.