Posilované učení je metoda, díky níž se program učí správně rozhodovat metodou pokus/omyl. Zkouší různé strategie a zjišťuje, které z nich přináší nejlepší výsledek. Žáci v lekci pracují nejprve s rozhodovacím stromem a následně trénují program hrát hru Hexapawn.
45 minut
2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia
Pedagog: Projekční zařízení, prezentaci.
Žáci: Počítač, notebook nebo tablet (ale ne s OS Android) pro každého žáka nebo do skupiny, pracovní listy.
Posilované učení
Posilované učení je typ strojového učení, kdy se stroje učí metodou pokus/omyl.
Rozvíjejí schopnost analytického myšlení a pochopení rozhodovacích procesů v hrách.
Vysvětlí, jak počítače mohou pomocí algoritmů strojového učení upravovat své strategie.
Informační systémy
I-9-3-04 sám evidenci vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu
Porozumění: Žáci porozumí rozhodovacím procesům algoritmu strojového učení v jednoduché hře.
Aplikace: Porozumění algoritmu aplikují při hraní jednoduché hry.
Analýza: Analyzují herní strategii.
Informace a komunikace
3-A-VI učení se ze zkušenosti