V této lekci využívají žáci chatbota pro opakování chemických prvků. Lekce rozvíjí u žáků dovednost čtení s porozuměním a kritické myšlení. Klade důraz na ověřování informací, které chatbot vygeneruje.
45 minut
8. a 9. ročníky ZŠ
Pedagog: projekční zařízení, prezentace k promítnutí
Žáci: pracovní list, psací potřeby, učebnice chemie, periodická soustava prvků
Chatboti mohou být pomocníkem při práci i učení, ale občas generují nesmysly. Proto je třeba nad vygenerovanými texty přemýšlet a informace ověřovat.
Osvojují si metody a strategie pro efektivní a smysluplné učení, kriticky posuzují a hodnotí strojové výstupy.
Žáci využívají chatboty v procesu učení, posuzují jejich fungování, porovnávají a ověřují informace.
Informatika: Data, informace a modelování
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
Chemie:
CH-9-1-01 určí společné a rozdílné vlastnosti látek
CH-9-3-01 používá pojmy atom a molekula, prvek a sloučenina ve správných souvislostech
CH-9-3-02 orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti
CH-9-7-03 orientuje se v přípravě a využívání různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka
Zapamatování: Žáci procvičují chemické prvky.
Analýza: Analyzuje kvalitu výstupu chatbota.
Hodnocení: Hodnotí kvalitu výstupu chatbota.
Využití a zapojení
Informace a komunikace
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)