V této lekci žáci využívají chatboty pro opakování a získávání nových znalostí o vlastnostech prvků z periodické soustavy. Zároveň jsou chatboti připraveni nabídnout ke každému prvku informace, které žáci ověřují ze spolehlivých zdrojů. Lekce rozvíjí u žáků dovednost čtení s porozuměním a kritické myšlení. Klade důraz na ověřování informací, které chatbot vygeneruje.
45 minut
8. a 9. ročníky ZŠ
Pedagog: projekční zařízení, prezentace k promítnutí
Žáci: pracovní list, psací potřeby, učebnice chemie, periodická soustava prvků
Chemické prvky mají určité vlastnosti a využití.
Chatboti mohou být pomocníkem při práci i učení, ale občas generují nesprávné informace.
Osvojují si metody a strategie pro efektivní a smysluplné učení, kriticky posuzují a hodnotí strojové výstupy.
Analyzují funkčnost chatbotů, porovnávají jejich výstupy a kriticky posoudí správnost poskytovaných informací.
Informatika: Data, informace a modelování
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
Chemie:
CH-9-3-01 používá pojmy atom a molekula, prvek a sloučenina ve správných souvislostech.
CH-9-3-02 orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti.
Zapamatování: Žáci si procvičují a upevňují znalosti chemických prvků a základních pojmů souvisejících s chemickými vlastnostmi.
Analýza: Analyzují kvalitu výstupu chatbota a rozlišují mezi pravdivými a nepravdivými informacemi.
Hodnocení: Hodnotí relevanci a přesnost informací poskytnutých chatbotem a diskutují o jejich smysluplnosti.
Využití a zapojení
Informace a komunikace
5-B-I AI a kultura (AI v každodenním životě)