Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

Karty pro rozvoj digitální kompetence v oblasti AI

Metodiky v této sekci slouží jako univerzální návody pro využití generativní umělé inteligence (GenAI). Jsou navrženy tak, aby je bylo možné uplatnit napříč různými předměty — od literatury a společenských věd až po ty přírodní, tedy všude tam, kde se pracuje s textem. Nenajdete v nich tedy konkrétní výukové scénáře ani detailní didaktická rozpracování — cílem je nabídnout otevřený prostor pro různé formy využití podle potřeb vyučujícího a konkrétního tématu.

Pět úrovní využití generativní AI

Metodiky rozpracovávají oblasti různých aktivit (analýza textu, vyhledávání...) na základě rámce Pět úrovní využití generativní AI, který navrhl Leon Furze. Rámec pomáhá pedagogům určovat a komunikovat míru zapojení generativní AI v různých úlohách. Podporuje férové a vědomé používání této technologie ve výuce tak, aby sloužila pro rozvoj žáků. Plně rozpracovaný a aktualizovaný rámec naleznete na stránkách chatveskole.cz.

Metodické materiály

Metodické materiály jsou stále v různých fázích pilotáží a některé neprošly jazykovou korekturou. Proto prosíme o shovívavost a budeme velmi rádi za vaši zpětnou vazbu!