Cílem úvodní aktivity balíčku Data je uvědomění žáků, že velká data obsahují informace o chování lidí v běžném životě a lze z nich na základě analýzy (např. pomocí vizualizace pomocí grafů) interpretovat naše minulé chování, případně vytvářet předpovědi chování budoucího.
45—90 minut
2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia
Pedagog: Projekční zařízení, prezentace k promítnutí
Žáci: digitální zařízení do skupin nebo dvojic
Velká data, Big Data
Velká data mohou být nástrojem pro porozumění jevům.
Rozvíjí kritické myšlení a schopnost analýzy a interpretace komplexních jevů.
Analyzují a interpretují vzory v nákupních chování uživatelů internetu.
Informatika:
Data, informace, modelování:
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat
Porozumění: Žáci porovnávají a interpretují grafické vyjádření na základě velkých dat.
Analýza: Žáci analyzují vizualizace velkých dat.
Informace a komunikace: získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
3-A-II Podstata učení (hledání vzorů v datech)