Kurikulum umělé inteligence pro základní a střední školy

AI v informatice na 2. stupni a SŠ

Velká data

Karta 01 z balíčku Data

Interpretace velkých dat

Cílem úvodní aktivity balíčku Data je uvědomění žáků, že velká data obsahují informace o chování lidí v běžném životě a lze z nich na základě analýzy (např. pomocí vizualizace pomocí grafů) interpretovat naše minulé chování, případně vytvářet předpovědi chování budoucího.

Informace o lekci

Dotace

45—90 minut

Ročníky nebo prekoncepty

2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia

Pomůcky

Pedagog: Projekční zařízení, prezentace k promítnutí
Žáci: digitální zařízení do skupin nebo dvojic

Klíčová slova

Velká data, Big Data

Co se žáci učí

Velká data mohou být nástrojem pro porozumění jevům.

Proč se to učí

Rozvíjí kritické myšlení a schopnost analýzy a interpretace komplexních jevů.

Jak poznáme, že se to naučili

Analyzují a interpretují vzory v nákupních chování uživatelů internetu.

Výstupy RVP

Informatika:
Data, informace, modelování:
I-9-1-01 získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat

Bloomova taxonomie

Porozumění: Žáci porovnávají a interpretují grafické vyjádření na základě velkých dat.
Analýza: Žáci analyzují vizualizace velkých dat.

Digitální kompetence

Informace a komunikace: získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu

Pět velkých myšlenek

3-A-II Podstata učení (hledání vzorů v datech)

Metodický materiál

Verze: 03
Počet pilotáží: 02
Poslední aktualizace: 09/24

Autor: Radek Špáta
Metodická konzultantka: Eva Nečasová
Odborní garanti: Tomáš Mlynář, Ondra Michalák, Pavel Kordík
Jazyková korektura: zatím neproběhla